Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.06.2009 19:53 - Безплатното образование в България, а дали!?
Автор: mariamarinova Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2711 Коментари: 6 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 В известна степен тази статия се явява продължение на предишна моя публикация, а именно „Дарението – личен избор или форма на рекет!?”, публикация от 25 Март 2009 г. на страниците на „Word`s and Picture`s”. Връзка има дотолкова, че отново ще стане дума за 79 СОУ „Индира Ганди”. 
Само за справка на интересуващите се – прословутите щори са вече факт. Никой от дарителите, по – точно донорите не са получили информация относно стойността на щорите и тяхното монтиране. Вероятно има някаква възможност да се запознаят с тази информация, но на принципа на български пощи, тоест „До поискване”. Тъй като, де факто и де юре в този случай няма извършено нарушение няма и как да продължим да дълбаем в ситуацията.
С наближаването на края на учебната година, която за първолаците е 24 май /т.г. 22 май – петък / бяхме информирани посредством класните ръководители, че трябва да заплатим 3 лв. за свидетелствата за завършване, представляващи напечатан по стандартен образец бял лист хартия, формат А4, подпечатан и подписан, прономерован. 
Нищо ненормално на пръв поглед. Още повече, че в частни разговори с други родители, учители от други училища се оказва, че това е стандартна практика. Разлика има само в цената – в едни училища свидетелствата струват 2 лв., в други 3 лв., както в нашия случай. Не съм дребнава, а може би съм, не това е важното, но не е ли редно да получа касова бележка, или някакъв друг документ да ми бъде издаден от администрацията на училището, че аз съм внесла в каса тази сума пари!? След като тези 3 лв. не биват маркирани и отчетени не попадат ли те в сивата икономика, не се ли нарушават някакви закони? – все едни такива въпроси се завъртяха в главата ми. Реших да се обърна със запитване към отговорните за образованието фактори. Изпратих електронни писма до Регионалния инспекторат по образованието, на мейла на пресслужбата на МОН, както и на мейла на г-жа Фандъкова. Единствено отговор получих от служител в общината, чиято категоричност и своевременна реакция ме обнадежди. Служителката ми отговори, че е незаконно да се вземат пари, както за свидетелства, така и за всякакви служебни бележки и документи издавани от училищна администрация. В писмото си до мен ме съветваше да подам запитването до инспектората. Абсурдното в тази ситуация, че получих отговор на запитването си от служител в отдел, който не е пряко свързан и не може да се намеси в казуса. Просто отговор на добра воля .Послушах съвета и. Написах писмо до инспектората със запитване. При изпращането администраторска бележка на сайта ме уведоми, че на запитвания и жалби се реагира в 30дневен срок. А въпросът е кратък : Е ли закнно да се събират пари за свидетелства и служебни бележки, и ако да – то трябва ли да ми бъде издаден от съответната администрация документ за внесената сума!? Отговорът също би бил кратък „ Да, законно е!”, „ Не , незаконно е!” – да напиша тези два отговора ми отне около петнайсетина секунди. Петнайсет секунди, за които плащам. Защото моите, вашите данъци отиват за заплати на цялата тази администрация в МОН и Инспекторати . Отговор обаче няма. А вече мина месец от запитването ми. Това не ме изненадва! Едва ли изненадва и Вас. „Гарван гарвано око не вади!” Всъщност де факто и де юре МОН, Регионалния инспекторат по образованието, директори на училища нарушават законите, законите писани от самите тях. Законите, които са така поставени в българското пространство, че освен да Ви унижат и присмеят нямат абсолютно никаква друга цел. Цялата тази пасмина наречена държавна администрация и политическа класа живее свой собствен живот и ние – българите, гражданите на България представляваме само гласоподаватели и гласопродажници. Ще ме извините за следващите ми думи! През оная работа им е, че ти си човешко съществото и търсиш и питаш за права! Дреме им на п.... на къде ни ходи китката ! Пък ние да си мрънкаме колкото щем! Ето – не мрънкам – търся начин, смея да твърдя културен и законен, с който да общувам, забележете не да се боря, да общувам с тази управляваща ни плява. Вероятността да се случи диалог, вероятността да чуят какво им казвам, вероятността да отреагират е колкото, да стъпим отново на три морета. Дали ще гласувам !? Дали ще оставя детето си да живее в България!? – Кратък отговор, отнел ми секунда: НЕ! 
Приемат се предложения за форми на общуване и комуникация с българската държавна администрация, институциите и политическата клика!




Гласувай:
0



1. abandoned - Монетата има две страни
10.06.2009 20:05
От една страна наистина е незаконно да се събират пари. Но от друга възниква въпроса дали когато една държава не финансира образованието адекватно и парите се броят "за кое по-напред" директорите решават да потърсят малка сума от родителите за финансиране. Няма начин в такъв случай да се издаде касова бележка или нещо подобно, защото е незаконно. И така се влиза в един порочен кръг. Доста разсъждения е имало по темата, но май отговорът винаги излиза един - ако бюджета за образованието е адекватен за нуждите в тази сфера няма да има нужда да се искат пари от учениците и родителите им.
цитирай
2. mariamarinova - Не приемам тази теза!
10.06.2009 20:51
"Пътят към ада е постлан с добри намерения!" Оправдания и обяснения как ще наместят парите ни винаги има, но това не прави постъпката законна. Защото, питам се какво щеше да стане, ако не бяхме платили за свидетелствата? Чудно е как и откъде щяха да се намерят пари!? В крайна сметка е просто - аз попитах дали е законно или не, не съм питала дали има задгробен живот! Пък и ние българите все ще намерим оправдание за нарушаването на правила и закони.
цитирай
3. abandoned - Не става въпрос за оправданието, но ...
11.06.2009 18:30
Не става въпрос за оправданието, но майка ми е учителка с нормална учителска заплата (мизерна). Директорката е забранила да се взима дори и една стотинка от учениците (в което няма нищо лошо!). Но също така училището няма пари да покрие дори разходите за разпечатка на контролните. И всеки месец, поне по един път, тя от собствения си джоб вади пари да разпечатва копия (принтене + ксерокс), което не е много пари, но на фона на заплатата е! А като става въпрос за по-големи разходи? Да учи учениците, но заплатата да си я дава само за тях. А храна? Или може би учителите не трябва да ядат? Или може би нямаме нужда от тях? Ми ако така се продължава направо да ги избием до един и да се свършва... Поне да не се мъчат...
цитирай
4. mariamarinova - Отговор.
11.06.2009 19:05
Всъщност в последните Ви думи се крие част от проблема. Аз съм родител на първолак. От класната му, както и от част от учителите имам страхотни впечатления, най- малкото защото някой от тях са бивши мои преподаватели. По време на последната стачка ги подкрепих с името и подписа си. Не е тяхна работа, нито задължение да дават от собствените си пари за свидетелства, разпечатки, служебни бележки и прочее. Но, както по време на стачката, така и в подобни на тази ситуации проблемът се измества и конфронтацията става между родители и учители, което е да не кажа силни думи, но е тотална глупост. Проблемът е в идиотите - от министър до директори на училища, които изграждат правилата, законите и самата образователна система. Така и няма да си обясня защо, тези които всяка логика предполага да са от едната страна на барикадата не са? Тава, че отново се измества центъра и се конфронтираме не с когото трябва, няма да промени мнението ми, че ние като по навик си търсим оправдания за да нарушаваме правилата.
цитирай
5. анонимен - за Дукова
22.06.2009 16:02
За ваша информация Герб издигна кандидатурата на Дукова за народен представител от 25 мир -хайде сега се борете за правда и ред в тази скапана държава.Извод"с далавери у нас много се постига"Сега жална ви майка честни люде и помислете за кого ще гласувате!
цитирай
6. mariamarinova - За моя информация...
04.07.2009 12:48
Отговарям с голямо закъснение, но имах проблем с платките - изгоряха и компа отказа да работи! Тази информация не е нова за мен - известно ми е, че е 8 -ма в листата на ГЕРБ в 25 МИР, който между впрочем е районът, в който гласувам, но не това е важното! Както във вашия, така и в други коментари свързани с темата ми прави впечатление злорадството. Не разбирам, кое Ви доставя удоволствие, мазохистично навярно!? Оставам с впечатлението, че сте се сблъсквали с въпросната г-жа и сега просто се кефите, че някой друг също има проблем с общуването си с нея!? Ако впрегнете злорадството си, жлъчната подигравка може би ще захраните целия 25 МИР с електричество! Но, явно старата българска традиция "Я не сакам на мен да ми е добре, а на Вуте да му е зле!" е все още силно залегнала в психиката Ви.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mariamarinova
Категория: Хоби
Прочетен: 221274
Постинги: 64
Коментари: 168
Гласове: 486
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031