Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.12.2009 13:56 - Вечната магия - 10 най - добри български комедии
Автор: mariamarinova Категория: Изкуство   
Прочетен: 11432 Коментари: 0 Гласове:
0



 Киното не е нито запазена територия, нито емблема на Холивуд. Поради тази причина Ви представям и класации на европейското кино. Започвам от българското кино не от патриотизъм или друго, а защото и днес тези филми ме карат да се смея от сърце и звучат повече от актуално.

1.       Оркестър без име – 1982 г. Режисьор – Людмил Кирков, сценарист – Станислав Стратиев, с участието на Велко Кънев, Филип Трифонов, Павел Поппандов, Георги Мамалев, Катерина Евро, Димитър Манчев, Мария Каварджикова.  Останал в историята с култови реплики :

„ Ай, сиктир бе! Ще и свиря десет дена под прозореца. Да не е Лайза Минели!?”, 

„Гошо ще оглушеем с това твое думкане, бе! `Айде мами мене,ми кокошките спряха да носят. При двайсет кокошки, яйца от пазара купувам. Аз и на война съм бил ма такова чудо…Бомбардират, бомбардират  па спрат…”,


„Ти какво си мислиш, ма? И ние пушим цигари КЕНТ и ядем бонбонки ТИК-ТАК!”,


"Ще ви изпея една песен за морето, любовта...и още нещо..."

 
2.       Опасен чар – 1984 г. Режисьор – Иван Андонов, сценарист – Свобода Бъчварова, с участието на Тодор Колев, Невена Коканова, Стефан Мавродиев, Любен Чаталов. Култови реплики :

"- Куче-касичка. Къща-касичка. Заек-касичка. Куче-касичка. - Старомодно. - Имаме модерно - зарче-касичка, шлем-касичка. - Икономията е майка на мизерията. - Тъй вярно, другарю капитан. - Това куче защо е зелено? - То е крокодилче. - Защо не пише? - Заяжда. От влагата. - Лошо другарю... - Седларов. - Лошо, Седларов, лошо.",

 

"-Стига простотии, бе тате", 


„Никоя жена не бива да чува, че някога е била по-малко обичана от друга жена!”,

"Решихме така да ги наредим на масата - роднина, милиционер,роднина, милиционер.”,

„— Мислим да реализираме и "Тайната вечеря.
— А, да реализирате "Тайната вечеря"?“ Вече не се казва "Да скова кочина", вече се казва "Да реализирам кочина!".,

„Не, дарлинг, ти си трезва като малко пухкаво пингвинче.“


3.       Двойникът – 1980г. Режисьор – Николай Волев, сценаристи – Братя Мормареви, участват – Тодор Колев, Павел Поппандов, Йорданка Кузманова. Култови реплики :

„Знаеш ли, брат"чед, кое отличава хората от животните? Алкохолът. Нито едно животно не пие.“


„Я изчисли, колко ще струва това "Ме уи" на държавата!“


4.       Топло – 1978 г. Режисьор – Владимир Янчев,сценарист – Владимир Янчев, участват, Тодор Колев, Стефан Данаилов, Григор Вачков, Наум Шопов, Константин Коцев, Татяна Лолова, Стоянка Мутафова. Култови реплики :

„Момиценце, върни ми зъбките, момиценце!“,


„Голям човек е дакелът!“,


„Вашият ентусиазъм е алкохолен!“,


„На вас историята да не ви е дала пълномощно, че така се афектирате от нейно име!“,


"- Ама вие какво искате, бе? Да отида в затвора ли?


- Е, че к`во бе господин директор на затвора, вие нали и без това сте си там?",


"- Вие сте типичен назадничав елемент!”,


„- Аз бях в клинично състояние, мадам!

- И сте, господине!"
.


5.       Дами канят – 1980 г. Режисьор – Иван Андонов, Сценарист – Георги Мишев, участват – Стефан Данаилов, Цветана Манева, Невена Коканова, Георги Русев, Надя Тодорова Култови реплики :

„Ти знаеш ли, че имаш страшни очи?“,


„Няма марка, няма цена — специално снабдяване.“,


„Когато говориш с мене ще мълчиш!“,


„Телефонирва ли някой?“,


"Вземи ме, лодкарьо, на своята ладия лека",


"Сериозно, Екиме, да вземем да забегнем с тебе някъде, да изоставим тоя прованс. Не случих с моите бракове, не случих - първият се оказа пияница, вторият ме обърка професионално. Ми аз имам златна професия, фризьорка. Заради него напуснах. Искал да става белетрист; пък е алергичен - не ми дава да използвам никакви гримове, целият се изприщва" ,


"Ми, говорителките, не ги ли видиш какви са чуми в главите, една свястна фризьорка нямат.",


"Пуснали са портокали. Ще ме почакате ли малко... Ох, аз да сляза, че ще свършат.
- Айде бе, душа, к"во стана?”.

6.     
  13 – годеница на принца – 1987 г. Режисьор – Иванка Гръбчева, сценаристи – Братя Мормареви, с участието на Геогри Парцалев, Вълчо Камарашев, Георги Мамалев, Татяна Лолова, Боряна Пунчева. Култови реплики :

„ - От това кюфте ще народиш кюфтета!" ,


" -Аз съм само един прост магьосник.

-И то много прост."


7.       Баш Майсторът – 1970 г. Режисьор – Петър Василев, сценарист – Атанас Мандажиев, с участието на Кирил Господинов, Валентина Борисова, Владимир Давчев, Тодор Тодоров. Култови реплики :

„Ше ти сложа шапката…“,


„Аз, жената и синът — тримата глупаци.“,


„Ако няма в Шумен, във Видин сто на сто ще намерите!“,


„Че чекаш ТЕЦ-а, мой човек!“,


" Болат ме зaбите.. не моем без мезе!",


" Заболеааа ме нервите!",


"Пари ми дай, акъл не ща!"


8.       Специалист по всичко – 1962 г. Режисьор – Петър Василев, сценарист – Павел Вежинов, с участието на Апостол Карамитев, Георги Калоянчев, Гинка Станчева, Стоянка Мутафова. Култови реплики :

„Дупки пробиваме всякакви”,


„Къпем разни бебета”.


9.       Тримата от запаса -1971 г. Режисьор – Зако Хеския, сценарист – Павел Вежинов, с участието на Георги Парцалев, Никола Анастасов, Кирил Господинов, Вълчо Камарашев. Култови реплики :

„- Българския е световен език шъ знайш, научи го!”,


„- Та да си дойдем на думата, де. Изпращам я аз снощи, вървим си ние - ей така… ама гледам очите и се в наш`те продукти. И… и бърбори нещо по унгарски – хегеш-мегеш, нам к’во, туй-онуй. Аз разбирам `сичко, ама се пра`я на улав, уж де. Аз ли? Уф.”


„Не ме бий по лицето, ще ми купиш портрета.”


10.   Господин за един ден – 1983 г. Режисьор – Николай Волев, сценарист Никола Статков, с участието на Тодор Колев, Йорданка Стефанова, Ицхак Финци, Стоян Гъдев. Култови реплики :

„Ама ти… Ше си лягаш ли?“ / към проститутката /,


„Кокошка може да долети отвсякъде, яйце – не!”


Тагове:   магия,   най,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mariamarinova
Категория: Хоби
Прочетен: 222005
Постинги: 64
Коментари: 168
Гласове: 486
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930